Guacamole z suszonymi pomidorami i śniadaniowe kanapki


Dzień dobry słoneczka, czas na pyszne śniadanko. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam awokado - chociaż był czas, że go po prostu nie lubiłam - nie wiem czemu. Śmieję się, że smaki się zmieniają z wiekiem i coś w tym jest. Teraz awokado jem średnio dwa, trzy razy w tygodniu i to najczęściej w postaci pasty na kanapki, którą przygotowuje z różnymi dodatkami. Fajnie smakuje z jajkiem, pyszna jest z suszonymi pomidorami czy cebulką i kolendrą. Możliwości jest naprawdę sporo a awokado to bardzo zdrowe tłuszcze i dobrze jak są w naszej codziennej diecie. 
To co wpadniecie na kanapeczkę ? miłego dnia wam życzę i smacznego. 



Składniki:

- 1 dojrzałe awokado
- 6 pomidorków suszonych w zalewie olejowej
- łyżka soku z cytryny
- mały pomidor
- łyżeczka oleju z pomidorów
- łyżka suszonej cebuli
- szczypta chilli
- sól, pieprz
- pół łyżeczki suszonej lub świeżej kolendry w liściach

- kilka kromek chleba
- liście sałaty rzymskiej
- plasterki pomidora
- żółta papryka
- listki świeżej bazylii


Awokado przekładamy do miski - kroimy je na pół i po prostu wyciskamy ze skórki lub wydrążamy łyżką. Rozdrabniamy widelcem. Dodajemy drobno posiekane suszone pomidory, pokrojony w kostkę pomidor - ja usuwam gniazda nasienne, przyprawy oraz sok z cytryny i olej z pomidorów. Wszystko razem mieszamy.

Z chleba robimy grzanki w tosterze lub podsmażamy je na patelni na rumiano. Kładziemy sałatę rzymską i smarujemy guacamole, na wierzch układamy pomidora i paprykę żółtą. Dekorujemy listkami bazylii. 




Komentarze

Publikowanie komentarza

Bardzo dziękuje za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Będzie mi miło jak spotkamy się znowu. Drogi anonimie zostaw chociaż swoje imię. Wypróbowałaś/eś przepis z mojego bloga - podeślij mi zdjęcia a umieszczę go w galerii na fb.