Płatki owsiane sposobem na zdrowe odchudzanie

Płatki owsiane sposobem na zdrowe
odchudzanie
Nie wszystkie węglowodany są złe dla osób, które próbują zgubić zbędne kilogramy.
Owsianka jest tego najlepszym przykładem. Stanowi rodzaj posiłku, który sprawdza się niemal dla
każdego, a przy tym pozwala na sporą dawkę improwizacji w kuchni. Dzięki temu możemy ją jeść niemal
codziennie, bez obaw o to, że się nam znudzi.


Owsianka na śniadanie – energia przynajmniej na kilka godzin


Zaczniemy od niezbyt dobrych wieści. Nie da się bowiem ukryć, że owsianka ma naprawdę dużo kalorii.
W zależności od zastosowanych składników i dodatków jej wartość energetyczna może wynieść nawet
600-700 kcal. Czy zatem na pewno jest to zdrowe rozwiązanie, jeśli chcemy rozpocząć dietę odchudzającą?
Płatki owsiane w kontakcie z płynami (np. wodą lub mlekiem) pęcznieją, dokładnie wypełniając cały żołądek.
Powoli uwalniają energię, dzięki czemu szybko się najadamy, a uczucie sytości utrzymuje się przez
naprawdę długi czas. Nie podjadamy i nie mamy większej ochoty na słodycze.
A to przekłada się na lepsze efekty odchudzające.
Dodatkowo płatki owsiane są niezmiernie bogatym źródłem błonnika, który w naturalny sposób reguluje
pracę układu pokarmowego, przede wszystkim jelit – oczyszcza je z zalegających resztek pokarmowych
i niepotrzebnych produktów przemiany materii.
Pozwala to na lepsze wchłanianie wartościowych składników odżywczych, a my jesteśmy lżejsi i pełni energii
do działania.

Jakie składniki odżywcze znajdziemy w płatkach owsianych?


Zdrowe i pełnowartościowe płatki można znaleźć w SklepAgnex.pl, który stawia na sprawdzone produkty
od renomowanych dostawców.
Oprócz wspomnianego wcześniej błonnika w płatkach owsianych występuje też wiele innych, niezmiernie
wartościowych składników odżywczych. Są bogatym źródłem witamin E, K oraz B1 i B5.
Ponadto występują w nich rozmaite minerały, w tym szczególnie: magnez, potas, żelazo, cynk, mangan.
Co ciekawe płatki owsiane zawierają dużo białka. Potrafią zaspokoić ponad 25% dziennego zapotrzebowania
na ten istotny składnik. Dlatego też często stanowią olbrzymie wsparcie w dietach wegańskich lub
wegetariańskich, w których dostarczenie odpowiedniej ilości białka jest niezmiernie istotne i wymaga stałej
uwagi.
W płatkach owsianych znajdziemy też sporo węglowodanów, a także tłuszczów.
Występują w nich zarówno kwasy tłuszczowe nasycone i nienasycone.

Kto powinien jeść regularnie owsiankę?


W zasadzie na tak postawione pytanie można odpowiedzieć tylko w jeden sposób: owsiankę powinni jeść
wszyscy. Daje poczucie sytości oraz zmniejsza podjadanie w trakcie odchudzania. Stanowi idealne rozpoczęcie
dnia dla osób, które intensywnie uprawiają sport – zapewnia bowiem olbrzymią ilość energii przydatnej
podczas treningu.
Nie można zapominać, że owsianka może być również pysznym pomysłem na śniadanie dla dużych i małych
łasuchów. Świetnie smakuje samodzielnie, ale też nic nie stoi na przeszkodzie, aby dorzucić do niej ulubione
dodatki – owoce (świeże lub suszone), miód, bakalie. W zasadzie ilość możliwości jest niemal nieograniczona.
Poniżej przedstawiam Wam pomysł, który może stanie się pyszną inspiracją na jutrzejsze śniadanie, dodające
energii i poprawiające nastrój.



Ciepła owsianka z orzechami i miodem



Do jej przygotowania potrzebujemy: pół szklanki płatków owsianych, szklanki mleka, garści orzechów włoskich
i tyle samo orzechów laskowych oraz dwóch łyżeczek miodu gryczanego.
Zaczynamy oczywiście od ugotowania owsianki. Do ciepłych, ale już nie gorących płatków dodajemy miód –
mieszamy tak długo aż całkiem się rozpuści. Orzechy prażymy, a następnie drobno siekamy i posypujemy
owsiankę. Całość możemy dodatkowo polać odrobiną miodu i posypać cynamonem dla wzmocnienia smaku.
Po takim śniadaniu każdy, nawet najbardziej szary dzień stanie się zdecydowanie przyjemniejszy.


***


Płatki owsiane to niesamowite źródło składników odżywczych, które powinniśmy dostarczać do organizmu
każdego dnia. Możemy ją jeść na tysiące różnych sposobów – na ciepło i zimno, samodzielnie lub z dodatkami.

Każdy jest w stanie znaleźć przepis dla siebie. A Wy macie już swój ulubiony wariant owsianki, od którego
lubicie zaczynać dzień?

Gościnny wpis sponsorowany.

Komentarze

  1. No płatki owsiane są właśnie bardzo zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zajadać się ciepłą owsianką. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się na to zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj fajna owsianeczka. Sama również ostatnio bardzo czesto sobie robie owsianę na sniadanie, Dzieki temu jestem totalnie najedzona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, to prawda po owsiance długo czujemy się syci :-)

      Usuń
  5. Wiem, że to zdrowe. Ale jakoś nie mogę się przekonać do owsianki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się przekonałam do owsianki,i od roku zaprzyjaźniłam się na dobre ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo kochana :-) naprawdę warto jeść owsiankę :-)

      Usuń
  7. Uwielbiam płatki owsiane, równiez smażę z nich placki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bardziej lubię jaglane, ale często i owsiane również używam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Wiesz co u mnie owsianka w zasadzie jest codziennie :-)

      Usuń
  10. My też bardzo lubimy płatki owsiane

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuje za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Będzie mi miło jak spotkamy się znowu. Drogi anonimie zostaw chociaż swoje imię. Wypróbowałaś/eś przepis z mojego bloga - podeślij mi zdjęcia a umieszczę go w galerii na fb.