2/19/2018 8

Zielona seria książek "Tylko..." recenzja


Jakiś czas temu kurier przyniósł mi przesyłkę a w niej 5 książek. Bardzo mnie one zainteresowały i od razu zaczęłam je przeglądać. Seria od Wydawnictwa Buchmann "Tylko..." składa się z 5 części. Są to kiszonki, białko roślinne, owsianki, olej kokosowy oraz zupy. Powiem wam, że jest to bardzo dobry pomysł na ciekawe i przydatne książki kulinarne. Zawierają fajne przepisy i każdy może sobie wybrać część, która go najbardziej interesuje. Mi najbardziej przypadła do gustu książka "Tylko owsianki" oraz "Tylko białko roślinne".



Książka "Tylko zupy"to proste, pyszne i zdrowe przepisy na zupy i kremy na bazie warzyw, zbóż, orzechów i bulionów. Naprawdę jest w czym wybierać. Są przepisy na dania odtruwające nasz organizm, bogate w witaminy i minerały a także ułatwiające trawienie. Możecie razem z tą książką przeprowadzić sobie istny detoks za pomocą zup. Przykładowe zupy - korzenna z dynią piżmową i cytryną, z kukurydzą i orzechem kokosowym, z koprem włoskim i oliwkami, z ciecierzycą i szpinakiem, korzenna z fasolą mung i soczewicą, z łososiem, fasolą i kapustą, z ryżem, kurkumą i cytryną, ze słodkimi ziemniakami i orzechami makadamia, z ogórkiem i jogurtem, bulion na kościach kurczaka, bulion kwaśno-pikantny. 




Książka "Tylko kiszonki"to ponad 60 przepisów na fermentowane owoce, warzywa, produkty mleczne i pyszne napoje. Z książką poznasz metody fermentacji, krok po kroku, techniki i procedury fermentacji żywności a także przygotowania słoików. Dzięki tej książce nauczysz się robić kefir wodny, kefir mleczny i kombuchę. Fermentowane produkty są bardzo zdrowe dla naszego organizmu, dostarczają nam witaminy, ułatwiają trawienie i wzbogacają florę jelitową. Przykładowe przepisy - kimchi z kapusty, jabłek i marchwi, buraki, ogórki z koperkiem, dynia piżmowa, kiszone cytryny, jabłka z cynamonem, korzenny chutnej brzoskwiniowy, masło w starym stylu, maślanka, twarożek, jogurt, cydr z miętą, truskawki z papają, kambucha z nasionami chia, zakwas, chleb pełnoziarnisty na zakwasie. 




Książka "Tylko białko roślinne" to pyszne i pożywne dania na każdy dzień. Oczywiście wykorzystujemy w przepisach tylko białko roślinne. Jest ono bardzo korzystne dla naszego zdrowia, jest ubogie w tłuszcze, bogate w błonnik, pełne witamin i minerałów. W książce znajdziecie przepisy z wykorzystaniem ciecierzycy, soczewicy, fasoli, tofu, roślin oleistych, ziaren i tempeh. Są przekąski, przystawki, dania główne, zupy i sałatki a także desery. Powiem wam, że to bardzo ciekawa książka. Przepisy są łatwe i proste z dostępnych składników. Przykładowe przepisy - zielony hummus, dip bombajski, burrito, sajgonki, zielona zupa, minestrone, bulion tajski, sałatka zimowa, sałatka Majów, sałatka orkiszowa, warzywa po marokańsku, curry, jajka zapiekane, burger wegetariański, potrawka z jęczmieniem, kulki mocy, komosa na słodko, gofry, grzanki francuskie z tofu, kruche ciasteczka z migdałami. 




"Tylko owsianki" to moja ulubiona część. To 70 przepisów na owsianki, które są doskonałym źródłem energii na cały dzień i składników odżywczych. Przepisy są proste i kreatywne, każdy z nas może przygotować takie świetne owsianki na śniadanie a także jako posiłek do pracy. Takie owsianki super smakują i możemy do nich dodawać to na co akurat mamy ochotę lub to co mamy obecnie pod ręką. Owsianka jest bogata w witaminy, minerały, błonnik i białko, pobudza układ odpornościowy i pozwala zachować dobrą formę od samego rana. W książce są owsianki na ciepło, na zimno oraz kremowe. Wykorzystujemy różne produkty, nie tylko płatki owsiane, owsianki przygotowujemy z komosy ryżowej, ryżu, kaszy jaglanej, kaszy gryczanej, i wielu innych, nic nas tutaj nie ogranicza tak samo jak dodatki. Przykładowe przepisy - prażone płatki owsiane z wanilią, tahini i bananem, płatki owsiane z migdałami i żurawiną, kasza jaglana z pieczoną figą, czarny ryż z kardamonem, komosa ryżowa z wanilią i gruszką, cztery zboża z masłem migdałowym, owsianka kremowa z burakiem i czerwonymi owocami, z żurawiną i orzechami makadamia, z mango i jagodami goji, z granatem i gryką, korzenna z dynią, z marchwią i migdałami, z orzechami pekan i śliwkami. 




"Tylko olej kokosowy" to propozycje dań, gdzie możemy wykorzystać olej kokosowy. Jest on jednym z najzdrowszych olei, wzmacnia układ odpornościowy, nawilża i wspomaga trawienie. Możemy go wykorzystać w daniach słodkich i słonych a także w kosmetykach do pielęgnacji włosów, zębów i skóry. W książce znajdziecie przepisy podstawowe jak jogurt kokosowy, majonez z olejem kokosowym, śniadania, dania jednogarnkowe, przekąski, słodycze, desery i kosmetyki. Zalety oleju kokosowego wynikają z obecności kwasu laurynowego, który pomaga zwalczać choroby, dzięki silnym właściwościom przeciwbakteryjnym. Zawiera witaminy E i K oraz żelazo. Wspomaga odchudzanie, chroni układ krążenia, chroni przed nowotworami i cukrzycą. Przykładowe przepisy - gryczane pancakes z bananami, kokosowa granola, sałatka z koprem włoskim i wędzonym łososiem, zupa porowa ze słodkimi ziemniakami i z kokosem, ryba w sosie curry, kokosowa carbonara, kurczak z gremolatą kokosową, pieczony kalafior, smażone tofu, ziemniaki z jogurtem kokosowym, deser z malinami, babeczki marchewkowe z lukrem kokosowym, ciasteczka kokosowe, korzenne crumble z kokosem, maska do włosów, peeling do ciała. 


Książki dostępne są tutaj.
Miękka oprawa, cena za książkę 29,99 zł.

8 komentarzy:

  1. Gratuluję Marzenko! Jesteś szczęściarą, bo masz świetną kolekcję bardzo przydatnych książek/poradników. Jestem pewna, że szybko wprowadzisz cenne wskazówki do swojej kuchni.
    Miłego dnia kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję :) Na pewno Ci się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo podoba mi sięforma wydania - graficznie, wizualnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy zestaw książek. Przydał by mi się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne pozycje. Przydadzą się w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki wyglądają rzeczywiście ciekawie. Warto do nich zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Będzie mi miło jak spotkamy się znowu. Drogi anonimie zostaw chociaż swoje imię. Wypróbowałaś/eś przepis z mojego bloga - podeślij mi zdjęcia a umieszczę go w galerii na fb.